Starlancer Control devices
Jocul de la tastatura (p1/2)
Controlul zborului
Regimul armelor si munitiilor
Rachete, contramasuri
Miscellanea
Starlancer
Control
devices

Jocul de la tastatura
Controlul zborului

1 2
Jucand la tastatura, ai mai bine de 50 de butoane si combinatii ale lor folosite drept comenzi; din cauza asta pare f. greu sa joci, mai ales ca pozitionarea lor initiala te impiedica s-o faci eficace; la o triere atenta numai vreo 25 de comenzi sunt necesare, iar dintre ele cam 12 sunt vitale pt. dogfight - aproape cat degetele celor doua maini; daca pe astea din urma le asezi la indemana, ergonomic, in scurta vreme devii as.

Pe butoanele colorate in rosu stau in permanenta degetele specificate ce trec, la nevoie, in pozitiile oranj; la butoanele verzulii ajungi mai rar si cu ce ti-e mai usor (butoanele albe raman default).
Butoanele initiale se vor realoca in Control Devices la inceputul sau in timpul jocului (dupa pauza cu Esc).

Controlul zborului
S - accelerate; X - decelerate; A - afterburners; sageata stanga - left; sageata dreapta - right; sageata sus - nose down (echivalentul mansei impinse in fata, nava o ia in jos); sageata jos - nose up (echivalentul mansei trase inapoi, nava o ia in sus).
Num 0 - match speed (egalizeaza viteza navei proprii si viteza tintei); End - roll ship left (roteste nava in sens anti-orar in jurul axei longitudinale); Page Down - roll ship right (roteste nava in sens orar); roll ship left & right se folosesc mai rar.
Paranteza patrata stanga [ - equalize power (imparte egal puterea generatorului navei intre cele trei sisteme principale (tunuri, motoare, scuturi, 1/3 la fiecare);
O - full power to shields (energie maxima in scuturi); I - full power ...
Starlancer Game Control devices - Jocul de la tastatura
© Weekenddb.ro - Starlancer Game Control devices - Jocul de la tastatura
... to engines (forta maxima pt. motoare); U - full power to guns (putere maxima la tunuri); Shift+Tab - reverse thrust (mers inapoi in fortaj). Q - cloak ship (activeaza/dezactiveaza stealth - numai pt. Shroud).

Regimul armelor si munitiilor

Tunuri - navele au in dotare tunuri pereche (unul pe fiecare aripa, din acelasi tip), laser sau cu proiectile (3000 la numar); in functie de clasa navei, sunt montate o pereche sau doua perechi (tipuri) diferite; tunurile din aceeasi pereche pot fi actionate simultan sau alternativ; fiecare pereche se poate folosi separat ori impreuna cu cealalta - functia-i utila mai ales la navele dotate cu blind-fire ce actioneaza numai pentru un tip (pereche) de tunuri odata.

Rachete - pe intradosul (dedesubtul) aripilor sunt mai multe (3...8) hardpoints (puncte de fixare) pentru rachete si combustibil suplimentar pt. fortaj; fiecare rezervor atasat navei aduce un plus de 50 de secunde la timpul de fortaj. Cu doua exceptii (Screamer si Solomon de tip miniatura link extern dumb-fire respectiv miniatura link extern fire-and-forget), toate rachetele au nevoie de un timp de localizare si fixare a tintei; poti lua cu tine atatea rachete cate au loc pe hardpoints, in afara de Jackhammer-e din care poti atasa cel mult trei.

Contramasuri - sunt puse mai mult pt. impresia artistica; chiar si in hard mode, rachetele inamice rusesti - probabil Made in Romania - abia daca-ti zgarie vopseaua. (continuare)