Miscellanea
Starlancer
Control
devices
Jocul de la tastatura
Controlul zborului
1
2
Jucand la tastatura, ai mai bine de 50 de butoane si combinatii
ale lor folosite drept comenzi; din cauza asta pare f. greu sa joci,
mai ales ca pozitionarea lor initiala te impiedica s-o faci eficace;
la o triere atenta numai vreo 25 de comenzi sunt necesare, iar
dintre ele cam 12 sunt vitale pt.
dogfight - aproape cat degetele
celor doua maini; daca pe astea din urma le asezi la indemana,
ergonomic, in scurta vreme devii as.
Pe butoanele colorate in
rosu stau in permanenta degetele specificate ce trec, la nevoie,
in pozitiile oranj; la butoanele verzulii ajungi mai rar si cu ce
ti-e mai usor (butoanele albe raman
default).
Butoanele initiale se vor realoca in
Control Devices la
inceputul sau in timpul jocului (dupa pauza cu Esc).
Controlul zborului
S - accelerate;
X - decelerate;
A - afterburners;
sageata stanga - left;
sageata dreapta - right;
sageata sus - nose down (echivalentul mansei impinse in fata, nava o
ia in jos);
sageata jos - nose up (echivalentul
mansei trase inapoi, nava o ia in sus).
Num 0 - match speed (egalizeaza viteza navei
proprii si viteza tintei);
End - roll ship left (roteste
nava in sens anti-orar in jurul axei longitudinale);
Page Down - roll ship right (roteste nava in sens orar);
roll ship left & right se folosesc mai rar.
Paranteza patrata stanga
[ - equalize power (imparte
egal puterea generatorului navei intre cele trei
sisteme principale (tunuri, motoare, scuturi, 1/3 la fiecare);
O - full power to shields (energie maxima in scuturi);
I - full power ...
... to engines (forta maxima pt. motoare);
U - full power to guns (putere maxima la tunuri);
Shift+Tab - reverse thrust (mers inapoi in fortaj).
Q - cloak ship (activeaza/dezactiveaza stealth - numai
pt.
Shroud).
Regimul armelor si munitiilor
Tunuri - navele au in dotare tunuri pereche (unul pe fiecare
aripa, din acelasi tip), laser sau cu proiectile (3000 la numar); in functie
de clasa navei, sunt montate o pereche sau doua perechi
(tipuri) diferite; tunurile din aceeasi pereche pot fi actionate
simultan sau alternativ; fiecare pereche se poate folosi separat
ori impreuna cu cealalta - functia-i utila mai ales la navele dotate
cu
blind-fire ce actioneaza numai pentru un tip (pereche) de tunuri odata.
Rachete - pe intradosul (dedesubtul) aripilor sunt mai multe
(3...8)
hardpoints (puncte de fixare) pentru rachete si combustibil suplimentar pt. fortaj; fiecare rezervor
atasat navei aduce un plus de 50 de secunde la timpul de fortaj. Cu doua exceptii (
Screamer si
Solomon de tip
dumb-fire
respectiv
fire-and-forget),
toate rachetele au nevoie de un timp de localizare si fixare a tintei; poti
lua cu tine atatea rachete cate au loc pe hardpoints, in afara de
Jackhammer-e din care poti atasa cel mult trei.
Contramasuri - sunt puse mai mult pt.
impresia artistica; chiar si in
hard mode, rachetele inamice rusesti -
probabil
Made in Romania - abia daca-ti zgarie vopseaua.
(
continuare)