Starlancer Game Intro
Space flight combat, Dogfight,
Freespace, Wing Commander,
45th Volunteers Squadron,
Blindfire, Afterburner
Miscellanea Starlancer Intro
Space flight combat
Dogfight, Blindfire
Asa vechi cum e (martie 2000), Starlancer Game sta, inca,
in top-ten-ul de familie; e oricand bun de-o pauza activa (daca
poti s-o numesti asa fara sa te dai din fata PC-ului), dar, daca
te prinde microbul, vor fi zile - saptamani - luni de pauze
lungi si dese.
Starlancer e mai putin decat un adevarat Space-Sim dar mult
mai dinamic decat un FPS: e flight combat sau
dogfight
in spatiu cu ceva urme de tactica si strategie, in genul Freespace
sau Wing Commander
(jocul
si filmul).
Folosind ce ai in arsenal (tunuri, lasere, rachete, torpile), razi - nu la-ntamplare - cam
tot ce-ti iese in cale (enemy fighters, capital ships and bases, torpedo bombers)
si-ti aperi propriile nave si baze.
Tinand cont de etatea jocului, grafica e acceptabila,
in schimb zborul navelor si traiectoriile proiectilelor sunt impecabil simulate, la fel
si dezintegrarea navelor inamice, iar HUD (Head-Up Display-ul) e bine pus la punct.
Chiar daca povestea-i in spatiu, sunetul, ce intretine atmosfera jocului, are o dinamica excelenta.
Actiunea nu se petrece long time ago in a galaxy far, far away, ci intr-un viitor apropiat (2160) in sistemul
solar; sunt doua forte combatante: alianta vestica, in care esti pilot voluntar (45th Volunteers
Squadron), si coalitia estica la conducerea careia e Admiral Kulov.
Dupa anihilarea fortelor franceze si italiene incartiruite la Base Kennedy pe Marte, flota germana si
cea americana bat in retragere spre Titan, iar voluntarii sunt chemati la datorie.
It's time to go to war ...
Starlancer poate fi jucat in single player sau multiplayer (8 jucatori), cu joystick ori de la tastatura.
Sunt 24 de misiuni si 3 niveluri de dificultate (easy, medium, hard), dar, functie de clasa fighter-ului pe care-l
pilotezi (light, medium, heavy), exista diferente sensibile de joc in aceeasi misiune si la acelasi nivel de
dificultate.
Pe masura ce numarul inamicilor distrusi creste pe killboard, avansezi in grad de la simplu
locotenent pana la comandant de escadrila (squadron
leader), cu decoratiile meritate.
Odata cu gradul creste si accesibilitatea la navele din
clasele superioare (grele) ca si la arme (rachete) mai performante.
Ai de ales intre 12 nave de lupta (initial, in prima misiune,
numai 4) si intre mai multe tipuri de rachete; navele sunt
protejate de armura (blindaj) dar si de scut (shield) electromagnetic regenerabil;
unele nave au caracteristici speciale:
blind-fire (auto-targeting system, tunuri ce urmaresc tinta
aflata in fata navei), cloaking device (stealth);
toate sunt dotate cu postcombustie (afterburner, fortaj) pentru un
timp limitat de cantitatea de combustibil, iar cateva nave au
reverse thrust (mers inapoi in fortaj, postcombustie inversa).
Navele coalitiei au cam aceleasi dotari, dar stau mai bine
la capitolul armor & shield construite ruseste,
in schimb sunt ceva mai lente, nu dispun de blind-fire, iar
combustibilul pt. fortaj e mai putin. In easy si medium level
esti f. greu de ucis iar prin inamici treci ca prin unt.
Diferentele intre fightere se vad in hard-mode, cand poti fi usor distrus si jocul
devine cu adevarat palpitant.
Fiecare pilot are acces, printre altele, pe nava-baza, la un simulator de zbor
si la un pupitru tactic - o baza de date numita ITaC (Intelligence and Tactical Computer)
cu informatii actualizate.
Jocul, construit militareste, nu pierde timpul
cu povesti; dupa un briefing scurt, o alegere rapida a navei
si a rachetelor, intri direct in misiune.
Playerul de mai jos
arata perioada dinaintea misiunii (aici, prima), de
cand sari in cizme si pana la lansare.